woensdag 1 augustus 2012

Hoe intelligent is Frénk van der Linden?

06-nummer

Wie 06-9292 belt, het nummer van Openbaar Vervoer Reisinformatie, betaalt 50 cent per minuut. Zelfs als je moet wachten tot je aan de beurt bent, tikt de meter door. Dat is een kwalijke misstand. Het is op zich dan ook terecht dat Frénk van der Linden deze kwestie aan de kaak stelt (NRC Handelsblad, 27 november 1995).

Zijn onderzoek heeft hij echter op een weinig intelligente manier uitgevoerd. Steeds als hij te horen kreeg dat hij niet direct kon worden geholpen, gooide hij de hoorn erop. Na dertig pogingen was hij vijftien gulden kwijt, maar had hij nog steeds zijn reisinformatie niet.

Voor dat bedrag kun je ook dertig minuten aan de lijn blijven hangen. Ik heb het idee dat dat ruim genoeg is om aan de beurt te komen. Het zou interessant zijn om te weten wat de gemiddelde wachttijd is tijdens de spitsuren bij 06-9292. Het is jammer dat Van der Linden zo woedend was dat hij dit niet heeft uitgezocht. Nu kennen we nog steeds de ware omvang van het schandaal niet.

Zelf behelp ik me overigens met een spoorboekje van 9,75 gulden, zonodig aangevuld met een telefoontje naar een lokale vervoersonderneming.

Nico Spilt, brief in NRC Handelsblad, 30 november 1995

Terzijde: waarom staat er een streepje op Frénk?










Geen opmerkingen: